FANDOM

- "Aigua amarga": definició bartisària del vodka.

- Aliança: unió d'interessos polítics i/o militars entre dos planetes.

- Amergats: tracte despectiu a la raça dels mergans.

- Arrassar un sector: treure tots els gurs i defenses del sector d'un planeta.

- Arrassar un planeta: treure tots els gurs i defenses de tots els sectors d'un planeta.

- "Bandagl, la caçadora de tangues": cançó versionada del 1er openning de Sakura Cardcaptor.

- Bartisaris amb vareta: tracte despectiu a la raça dels mergans.

- Boda: event de matrimoni que passa generalment a Salons del Cómic o Manga.

- Borratxos: tracte a la raça dels bartisaris.

- Burillas: tracte despectiu als burians.

- Cargols de l'Espai: raça ara desapareguda que vivia a Bínkor, van morir per causes molt diverses, però un especimen es va poder salvar, i és la Mari_Pax.

- Clons: personatges dominats per una mateixa persona física.

- Clonx no jutsu: tècnica secreta del Delar_khan.

- "Cocasniffo": tracte al Pokeviktor (personalment no ho havia sentit mai).

- Conill de la Tomoyo: Emperador mergà.

- Cornac: líder d'un planeta que s'escull mitjançant el màxim de vots dels membres existents al consell a les eleccions a Cornac.

- "Cúrium al forat": una de les frases més repetides del joc.

- "Cúrium ja ha caigut": cançó versionada de "Boig per tu"

- Curi-anos: tracte despectiu a la raça dels curians.

- Chatarra: tracte despectiu a la raça dels enatresos.

- Chinos: tracte despectiu a la raça dels nagasawoks.

- Deixar a zero: eliminar totes les defenses d'un jugador independentment del televot.

- Eco-clons: clons que únicament serveixen per pujar o baixar l'ecologia d'un planeta, depenent dels interessos del Cornac, Rei o Emperador.

- Eleccions a Cornac: eleccions que es fan del pas d'un sideri impar a un sideri par.

- Eleccions a governador i magnat: eleccions que es fan del pas d'un sideri par a un sideri impar.

- Emperador: una mateixa persona que controla dos o més Cornacs.

- Ens: Déu i creador d'Espai8.

- Ensiams: raça ara desapareguda que vivia a Bínkor, van ser els causants de la destrucció de Nèmant i de gairebé tota la seva raça, només es va salvar la persona a la que es coneix com a Ens.

- Ferreroty: Emperador binkorita.

- "Fey": cançó versionada de l'openning de Fly.

- Fórmula dels Impostos: fórmula patentada que serveix per tenir un comerç amb benefici del 350% en tots els minerals (excepte el propi) amb impostos baixos gairebé sempre; a més, també garantitza una pujada notable del nombre de tecs.

- Frikisawoks: tracte despectiu a la raça dels nagasawoks.

- Gaynicians: tracte despectiu als galnicians.

- Gnòmon: període de 7 hores.

- Governador: representant d'un sector escollit per majoria de vots al seu sector a les eleccions a governador i magnat.

- "Himne d'N3TK": cançó versionada de l'ending de Dr Slump.

- Imperi Curià: Imperi ja desaparegut del qual l'Emperador era el Leningrad, la seu principal era Cúrium.

- Imperi Dodecahalnicià: L'únic Imperi encara a dia d'avui existent i actiu que té la seu principal al forat (Hàlnic12), en realitat no acaba de ser un Imperi, ja que segons sembla el poder està repartit entre diversos jugadors, però se'n pot denominar igual.

- Imperi Enatrés: Imperi ja desaparegut del qual l'Emperador era el Pokeviktor, la seu principal era N3TK.

- Imperi Nagasawok: Imperi ja desaparegut del qual l'Emperador van ser diverses persones (entre elles a destacar al Keitaro15 i al Sockar), la seu principal era Nagasawa.

- Invasió: conjunt de clons enemics al planeta que s'introdueixen al consell per assolir el poder.

- Joan: un dels programadors del joc.

- Julio: un dels programadors del joc.

- KDD: trobada en persona de diversos jugadors d'Espai8.

- "La canción del curiano": cançó versionada de "La canción del Mamut"

- "La Rubia": tracte al Sefirotsama.

- Lagartos: tracte despectiu a la raça dels binkorites.

- Lemmings: tracte despectiu als lergans.

- Macro-KDD: trobada en persona de més de 7 jugadors d'Espai8.

- Magnat: representant d'un sector per ser el personatge més ric d'aquest a les eleccions a governador i magnat.

- "Maricons amb faldilla": tracte despectiu a la raça dels nagasawoks.

- Marietes: tracte despectiu a la raça dels halnicians (mireu el color de la seva roba)

- Mari_Pax: Cargol de l'Espai esclavitzada per l'Ens que busca notícies a Espai8 i informa de tot el que sap/pot.

- Ministre d'Afers Exteriors: persona encarregada de parlar amb els diferents líders planetaris i les persones més importants de cada planeta.

- Ministre d'Afers Interiors: persona encarregada de garantir una seguretat i igualtat política de dins del planeta, així com evitar que hi hagi revelions i informar al Cornac dels desitjos de la gent i vicebersa.

- Ministre d'Ecologia: persona encarregada de determinar quanta ecologia va bé al planeta depenent de les necessitats d'aquest, ha d'aconseguir que el poble tingui més o menys robots de producció o fer ell mateix eco-clons.

- Ministre d'Economia: persona encarregada de calcular els impostos necessaris per poder tenir una bona potència al Turbotec i, a la vegada, que el benefici de comerç sigui alt i les reserves de minerals prou alta i equilibrada.

- Ministre d'Inmigració: persona encarregada de fer un cens planetari i informar-se sobre quines persones entren al planeta i les seves intencions, així com atacar i evitar que aconsegueixin el televot els clons nouvinguts nocius.

- Ministre de Guerra: persona encarregada de mobilitzar l'excèrcit del planeta en cas de guerra, invasió o terrorisme.

- N3TK: sigles de Només 3 Tios Kurren.

- Nagatrocs: planeta nagasawok emprat com a criader de clons que eren atacats des d'un altre planeta per aconseguir més gurs.

- Nèmant: antiga estrella que fou destruida pels Ensiams i es va convertir en un forat negre; s'han fet moltes hipòtesis i es creu que en realitat es pot tractar del cul d'alguna persona...

- Noob: novato, persona que no en sap gaire d'Espai8 i necessita coneixements bàsics del joc.

- Octàgon Magnètic: reunió que van fer 8 representants de cada raça escollits a partir de la puntuació com a Cornac més valorat, 3 sabis escollits a partir dels seus currículums d'Espai8, la Mari_pax, el Joan, el Julio, un representant de CcrtvInteractiva i una representant de TV3 per tractar el tema de canvis a Espai8.

- PAC (Pacte d'Agressió Controlada): tractat en que dos planetes deixen que els habitants d'aquest ataquin als altres sempre hi quan no s'arribi a nivells extrems o es toqui a algun governador, magnat o Cornac.

- Petar: eliminar el televot d'una conta.

- Petitet: tracte al Yu-Gy.

- Pijos: tracte despectiu a la raça dels sispliencs.

- Pla pantentat de l'Himotep: pla que consisteix en estar-se sideris i sideris queixant-se sobre tot i intentant aconseguir el poder quan es sap que un mateix ho faria molt pitjor o seria eliminat a la primera.

- "Pluma pluma Aubrey": cançó versionada del "Dragostea Din tei"

- PNA (Pacte de No Agressió): tractat en que dos planetes estableixen únicament no atacar-se entre ells.

- Pokegamba: tècnica secreta del Pokeviktor. Sajeta que utilitzen el Delar i el Pokeviktor que pot petar qualsevol televot.

- Primer Ministre: persona que fa la funció de Cornac quan aquest no hi és o no n'hi ha.

- Quàntic: Déu Omnipotent dels curians.

- Rei: persona que controla el lloc de Cornac i alhora fa TOTES les funcions del planeta, és a dir, que prescindeix de ministres.

- República Nagasawoka: després del fracàs de l'Imperi Nagasawok es va crear aquest nou sistema de gobern en que els planetes nagasawoks tenien líders diferents que estaven en contacte permanent.

- Salsa de soja: beguda que es tendeix a pendre en grans quantitats a una KDD.

- "Se mata a pajillas": cançó versionada de "Maria Caipirinha".

- Senyors del Sistema: antiga èlit de jugadors d'Espai8, tots ells reconeguts per diverses virtuds dins del joc.

- Sideri: període de 17 gnòmons.

- Terrorista: persona que es dedica a atacar a gent del seu propi planeta, controlar consells a base de clons o extorsió, llençar planetes al forat i liar-la tot el que pot i més en contra dels principis de les tribus; generalment els terroristes no solen considerar-se de cap tribu o planeta, però hi ha excepcions.

- "The Pokeviktor's Song": cançó versionada de l'openning de Shin Chan.

- Triumvirat: reunió entre els 3 habitants més rics de Nèmant, Gròmant i Blàmant durant un període d'un mes per escollir un desig d'una llista proposada per l'Ens.

- Vaporetas: tracte despectiu a la raça dels enatresos.

- Wowowowo: reporter alternatiu d'Espai8.

- Zartisari borratxo: tracte al Fey.

- Zurullos: tracte despectiu als zurians.

Pokeviktor

Font: [1]