FANDOM

Índex

Part I: Inicis Edit

Ignuas és preocupa al descobrir que Atridas, el cornac del seu planeta, i també mestre seu, ha desaparegut, i amb ell la majoria de vida que tenien els clons que ell controlava. L'únic missatge que Ignuas troba és un fragment d'un discurs d'Atridas “Aquest ès el final d'una era”.

En una visita fugaç de Demostenes, una companya sisplienca d'Atridas, li diu a Ignuas que si vol descobrir el que està passant cal primer mirar com va començar tot, al registre de governadors. Ignuas així ho fa i resegueix els primers moviment d'Atridas a Blàmant com a sg22, des de que compra el televot fins que es fa magnat, passant per els atacs – anomenats “PAM”s – a Kergan.

Enmig de la seva investigació Atridas torna. Entra a la seva mina malfarit, però en una nit sembla recuperar-se, fins i tot guia a Ignuas a seguir investigant – en comptes d'explicar-li que vol dir la frase “Aquest ès el final d'una era”, com ella s'esperava -. Així que Ignuas, encuriosida, continua investigant.

Aquesta vegada, seguint els consells d'Atridas, busca les anotacions dels ministeris, descobrint com Atridas guanya mèrits per fer-se ministre d'interior, gràcies a la nova “llei del televot”, que li permet petar els televots dels traidors curians. El consell, però, el considera massa inexpert per aquesta tasca tan important per el planeta, però li donen la confiança suficient per fer-lo ministre d'economia. Paral·lelament Atridas intenta aconseguir una posició fixa al consell, ja que com a magnat és molt fàcil que perdi la cadira en un descuit, però perd el pols enfront Ysa, la germana petita de Maelstrom, antic conseller del planeta.