FANDOM

Índex

Proleg Edit

"Aquest ès el final d'una era" Ignuas es mirava el paper amb incredulitat. Estava firmat per el desaparegut córnac de Cúrium16: Atridas, el seu mestre.

Semblava, certament, el final d'una história llarga. Tot havia començat uns sideris abans. El córnac havia acabat un discurs amb aquelles mateixes paraules. I tothom es va amansir. Tots els clons sota el control del Agammemnon d'Èlek semblaven apagats, apàtics; feien la seva feina però no semblaven posar-hi masses ganes. Èlek mateix semblava trist. Mare havia desaparegut a Búrium i Dagothenk... des de l'incident a Quispli que no el veia (Deien que es preocupava de col·lonitzar Fàlnic53 o Bínkor54). Els que no semblaven haver canviat eren Arekusu, Ossegu, Rabi, Danish... Però semblava que ells tampoc semblaven saber perquè aquesta apatia generalitzada.

Finalment Ignuas decidí d'anar a parlar amb el córnac. Tants sideris sense apareixer semblava execiu. La seva sorpresa fou majúscula al veure que no era Atridas qui vivia a la mina del córnac, sinó que el sisplienc emus era l'encarregat de vetllar per la seguretat d'aquesta. Emus tampoc sabia que era exactament el que passava. Se sabia que Atridas havia viatjat a Quispli una temporada sota un nom falç, però d'això feia tambè bastant.Emus, però, havia rebut recentment -segons deia- un missatge d'Atridas demanant-li que vetlles per tot el que era seu durant la seva absència. Ningú sabia on era Atridas.

Fou tornant d'aquesta visita que Ignuas es trobà la nota a la seva mina, una nota que li va despertar la curiositat. L'últim discurs del Mestre no tenia res d'especial, i deixà anar aquelles paraules de manera sobtada, sense lligar-les amb res del discurs. Allò havia estat una extravagància típica d'ell, però la nota era alguna cosa mès... per això Ignuas volia descobrir quina era s'acavava, i si en comançaria una altra. Ignuas va començar a investigar sobre els orígens del seu mestre.