FANDOM

Índex

Interludi 5: El Sol Edit

Èlek no es creia el que veia. El sensor del Turbotec de Cúrium16 marcava, gnòmon rere gnòmon, una quantitat més gran d'atracció gravitatòria provinent de Nèmant, el forat negre. I no només era això, els gnòmons anaven cada cop passant més ràpidament, la qual cosa no tenia sentit fins que no es comencessin a apropar al forat... Cosa per la qual semblava quedar més aviat poc.

Automàticament, va posar tots els clons en alerta màxima. Tots deixaren de fer el que fos que feien i es posaren a comerciar desesperadament... era suficient, de moment.

Planetes amb llarga història a la seva terra començaven a caure, la situació semblava desesperada, i tot el que tenien era un críptic missatge de Pokevíktor – antic Enatrès, tot i que ell afirmava ser fill de Quantic i d'origen curià, un dels autors de la caiguda de Cúrium, orgullosa invasió a un planeta abandonat – on afirmava que una sèrie de canvies apareixerien. I la Mari_Pax, la reportera galàctica, se suposava que havia anat al parsec 1 a esbrinar perquè Nèmant estava furiós...

“Digues als clons que parin de comerciar”. Atridas no semblava que tingués cap solució meravellosa per el que estava passant. O sí? Perquè volia que els clons paressin de comerciar si era la única manera de fer que el planeta aguantés la pressió que Nèmant exercia? “Hagi de passar el que hagi de passar, no ho podem evitar. He parlat amb Pokevíktor, no dirà la veritat, això estar clar, però he notat que ara té el favor de l'Ens i sap que l'Ens vol fer alguna cosa. I no es tan críptic com ell es pensa, no et preocupis, en sobreviurem.” I marxà. Èlek estava descol·locat. Que Pokevíktor tenia el favor de l'Ens? Què volia dir això? Que era el que havia de passar? Desconnectà els clons, es posaren en hibernació, i esperà.

Curium16 desaparegué sense que ningú pogués fer-hi res. L'atracció era tan forta que altres planetes que tossudament aguantaven caigueren poc desprès. Èlek aguantà fins al final, i llavors...

Es despertà a la capital de Radó. No sabia com havia anat a parar allà. Tot semblava fred, abandonat, i tenyit d'un color que Èlek mai en la seva vida havia vist.

Caminà per les carreteres desertes dirigint-se cap al despatx d'Atridas, el despatx del Cornac. Perquè tot semblava ser d'un color diferent? Les llums havien canviat d'alguna manera? Llavors se n'adonà. Les llums no anaven. I ho veia tot clar! Per què? Tot començà a activar-se de nou, tot començà a cobrar vida. De les cases començaven a aparèixer els diferents habitants de Cúrium16. Tropes Lunerouge apareixien per controlar que tot estigués en ordre... Una ballesta Plaga passà per sobre el seu cap i Èlek s'alça a mirar-la. El que va veure quasi el deixa cec.

Nèmant s'havia convertit en un Sol. L'era de la Llum acabava d'arribar.

Missatge del Pokevíktor presagiant la era de la llum.

1- Aquell que neixi a Cúrium16 podrà seguir sent curià de cos vagi on vagi.

Aparició del Trasllat.

2- L'anarquia, la dictadura, el comunisme, el capitalisme i la república tenen cabuda segons el que decideix el Cornac.

Aparició de diferents formes de govern: La Nèmantcràcia tradicional es podria substituir per una Dictacornia, on no es canviava el cornac ni cap conseller, per una Magnarquia o un Republitec, on només els magnats o els governadors tenien poder. Fins hi tot es podia optar per un libercornatge, estat en el qual desapareixia el cornac.

3- Els vostres recursos planetaris també us serviran per investigar noves tecnologies.

Aparició de les CAI, investigacions que duren un sideri i serveixen per protegir de la meteorologia, per augmentar les defenses planetàries o per apujar l'ecologia.

4- On abans hi havia foscor apareixerà la llum.

El forat negre es convertí en un Sol.