FANDOM

Índex

Epíleg Edit

Al final tot ha anat com ens esperàvem. On és el problema?

No feia falta que Demostenes es sacrifiquès.

Saps tan bé com jo que si, ella així ho ha volgut, i tu també ho haguessis fet.

Segurament, però Ignuas encara no sap res.

I que així continui, no crec que li faci molta gràcia saber que l’hem anat manipulant tot aquest temps, i que total, nomes hem aconseguit una super-base espacial.

Ja... Però ella ho entendria. Era l’única manera de caçar a Locke. I ara que surt el tema, em pots dir que et va fer aquell home?

No es pas assumpte teu, i ja es cosa d’eres passades. Si ara Ignuas sap que nomes ella podia activar l’entrada de la base, començarà a sospitar de nosaltres, farà preguntes, i tot aquest tipus de coses molestes. Si a més li diem que ha estat ella qui, fent preguntes per tot arreu sobre Mavefi i FaceDancer, ha fet sortir a Locke d’on fos que s’hagués amagat, segurament ja no et tornarà a parlar mai més. De poc no et mata quan va descobrir que ella era una Ghola.

I explicar-li-ho per tu? Desprès de tot ara ella es pensa que tu has matat al que creu que es el teu germà pensant-te que era jo...

Te n’adones que el que dius sona estúpid?

No pots deixar de ser Demostenes ni per un minut. Sona estúpid, però és cert. Li hem fet pensar que tu – o el tu amb cos físic – posseïdora de la majoria del meu coneixement – o sigui, segurament de les pitjors rivals que podia tenir – estaves disposada a fer... no ho sé. A conquerir l’univers?

Conquerir l’univers... Estaria be, però ara si que te’n deus adonar: sona estúpid.

I la venjança personal per alguna cosa que ni tan sols a mi em vols explicar que és? Porto més de 50 sideris perseguint a un home que no conec de res. Porto sis mesos fent que Ignuas vagi deixant pistes falses, i tot des de que varem trobar aquella... base.

És important. Locke porta tota la vida buscant-la. La van crear el que nosaltres anomenem “Els Primers”, ja saps, aquella tribu que va dominar Nèmant milers de sideris abans de nosaltres, abans de la diversificació. Els mateixos que esclavitzaven Binkorites i Sispliencs, els mateixos arrogants que dominaven Cúrium abans de La Renovació. Els mateixos que crearen Mavefi. Jo vaig trobar Mavefi entre amagat en una biblioteca a Sispli, i vaig acudir a tu, un jove estudiant que feia un projecte estrany a Cúrium.

Ja ho se, em vas ajudar molt per acabar FaceDancer, i sense tu no ho hagués aconseguit, ni tan sols tenint Mavefi. Però tambè recordo que et vaig convéncer de deixar-ho estar. La teva idea era de seguida convertir-se en qui sap què, i atacar qualsevol cosa que es mogués fins que Locke caigués.

He de reconèixer que no era un pla massa subtil. Però he esperat massa, però quan varem trobar, finalment, la Base, el teu estúpid pacifisme ja no em faria enrere. I menys a la Demostenes de veritat.

Conec la seva impaciència, i fer-se passar per Locke a Magasawa, o al aparèixer a Quispli, fou una temeritat. Si haguèssim fet com jo havia dit...

Si ho haguéssim fet com tu deies encara estaríem a Cúrium63 rascant-nos el nas. I abans no et posis sentimental, calia tirar-lo. Si, haguèssim pogut tirar Nagasawa61, o Bínkor59, fins hi tot Mergan67 hagués tingut gràcia. Però mira, ens feia il•lusió tenir el planeta 69, i a qui no? Ara som l’enveja de tot Nèmant.

L’enveja o l’objectiu?

Les dues coses, si convé. Quan creus que podrem estrenar la Base?