FANDOM

Índex

Capítol 8: Ascens Edit

El fòrum de Quispli era un recinte ampli, de celobert, apte tan per fer reunions de dia com festes de nit. Actualment hi havia una zona on cada habitant, tan de Quispli com de qualsevol altre planeta, podia escriure o contestar un missatge. Això no havia estat sempre així, antigament només hi havia un fil, un únic missatge que es continuava eternament on cada un hi afegia la seva al final o entremig. Era allà on s'havia d'anar si es volia aconseguir poder real. Fou on Demòstenes estrenà i aprofità l'habilitat d'oradora que feia honor al seu nom. En poc temps es tractava d'igual a igual amb antics habitants de Quispli com Isaacrt, Emus o el mateix cornac, Poseidon14.

Als primers gnòmons de l'estada de Demòstenes a Quispli es podia assistir a una baralla entre Forword i Arestorm. Ignuas coneixia aquests noms; els havia llegit en la llista d'agents d'intel·ligència. Eren espies, ambdós clons pertanyents a Eisenhowermarc, un habitant de Cúrium16 amb residències a Búrium i Zúrium. El seu pla era barallar-se entre ells per deixar clar que un dels dos (Forword) era ferm seguidor de les idees de Quispli. El pla va fracassar per una d'aquelles característiques dels curians que moltes vegades s'esforcen a amagar: descuits. Uns sideris després d'haver desaparegut aparegué un nou habitant que prometia ser Arestorm. En primera instància ningú semblava recordar que Arestorm era el curià. Demòstenes, estranyada, buscà als arxius del fòrum que no s'estigués equivocant, però allà verificà la seva intuïció i la denuncià.

Episodis com aquest portaren a Demòstenes a ser considerada una bona opció a cobrir el post vacant que hi havia al ministeri d'interior. Finalment, però, emus fou l'escollit, l'antiguitat del quisplienc i la seva vàlua repetidament demostrada feren que Demòstenes acceptés el nomenament, mentre reia per sota el nas al ser nomenada ministra de Defensa.

>> Recordo perfectament la cara de Demòstenes al descobrir l'abast del projecte FaceDancer. Segurament estava imaginant tot d'aplicacions que a un curià mai se li acudirien. Per començar un curià es pragmàtic. Tot el que fa es per un objectiu clar i tangible. Demòstenes tenia una ment més oberta i l'amor a la diversió que la raça sisplienca havia imprès en ella.

El destí, segons sembla, no està mancat de certa ironia. Un dia Genghis explicà a diferents curians de confiança, entre ells Atridas, un pla que havia ideat juntament amb el gabinet que formava l'Aliança (Zúrium, Lagasawa i Lagasawa9). Per tal de debilitar l'enemic una de les estratègies més usades era dividir-lo. En aquells temps quan un planeta sobrepassava els 2.000 habitants automàticament l'Ens en creava un de nou per evitar sobrepoblacions. Si creaven nous planetes d'aquesta manera les races enemigues s'haurien de dividir per controlar cadascun d'ells i perdrien coordinació i força conjunta. Atridas creà els Plaga per aquesta raó. Aprofità que Blàmant era obert llavors per col·locar-los i ho feu a Quispli, on Demòstenes, juntament amb altres Quispliencs, organitzaren una batuda per treure'n tots els gurs que Atridas no s'havia molestat a gastar.

Fou llavors quan Ignuas descobrí que l'havien enganyada quan Atridas li havia encarregat el projecte Ghola. Tot el que llavors havia fet era per un altre projete. Ignuas ja ho sospitava, Atridas no acostumava a explicar el pla sencer als seus subordinats. Ignuas havia operat des de la mina suposadament abandonada de Demostenes, mentre ella en realitat feia vida i feina al Forum, s'apuntava a totes les festes i dormia a una mina que Atridas havia fet construir a Theta. Aprofitant el forat que deixaven les Plaga al desaparèixer, Ignuas col·locà tots els pseudo-Gholes a Iota, el sector de Demostenes i engegà el seu programa de control que aconseguí fer pujar la mina de Demostenes a governadora. I amb tota la història Atridas acabava d'aconseguir que Demostenes fos governadora de forma ràpida i sense que ella hagués necessitat recórrer a cap recurs corrupte – Demostenes afirmava que amb una mica de temps ho hauria aconseguit, de fet quan 6zeus6, l'antic governador, veguè que ja no ostentava el seu càrrec, marxà de Quispli deixant-la lliure i sense rivals. -.

>> Demostenes convencé a Atridas de que la única forma de que FaceDancer podia funcionar era deixar estar els clons i realitzar els canvis genètics sobre subjectes naturals. D'aquesta forma el problema de la falta de consciència i de voluntat se solucionaria. Amb els nous ajustaments potser un clon ben format podria aguantar-ho, però a Cúrium Atridas no tenia cap clon, i tots els que hi havia eren utilitzats d'alguna manera, i no hi havia temps d'esperar a crear-ne un de nou i fer que es desenvolupés fins l'edat adulta. El més pràctic era la idea de Demòstenes. I no cal ni dir que ella mateixa es presentà voluntària.