FANDOM

Índex

Capítol 13: Agammemnon Edit

És curiós com treballa la ment. Ignuas en teoria s'hi dedicava, però no parava de sorprendre-la. T'estàs temps capficada en un problema. Hi reflexiones, l'hi dones voltes, te'l mires en tots els punts de vista haguts i per haver. I cada cop tens la sensació d'estar més lluny de la resposta. Llavors només hi han dues sortides. La primera es coneix com a inspiració. Es tracta de trobar, de cop, la peça que fa que tot el trencaclosques tingui sentit. Com el famós “eureka” d'Arquimedes. La segona era força més curiosa: es tractava de deixar de buscar; de cedir-li la feina a l'inconscient. Atridas afirmava que la majoria de grans problemes els havia resolt així. Però ell tenia a Demòstenes.

Ignuas decidí prendre's uns gnòmons de descans. Acudí a Dagothenk, el seu germà petit, perquè s'esbargissin junts. Dagothenk, com sempre, sabia que calia fer en aquests casos. Junts van anar a Mergan62, a robar gurs dels Lemmings, com en els vells temps. Informes d'espionatge els hi deien quines mines tenien poques defenses, tot era molt fàcil gràcies a la tecnologia d'espionatge que ella mateixa havia desenvolupat.

I llavors se'n va adonar: la clau estava en la tecnologia. El poder en espai8 residia en la tecnologia. La por a espai8 era envers la tecnologia. Tota l'atenció era en aquesta. I si Mavefi no fos ningú? I si Mavefi no fos cap organització? I si fos una tecnologia? Tenia sentit. Aquella època fou l'època de més avanç tecnològic de la història. I aquest avanç es concentrà a Zúrium.

No era que els altres planetes curians s'haguessin quedat enrere. Cúrium, per exemple, havia destacat en l'adaptació de la tecnologia prèviament existent, o desenvolupada per altres, en els seus propis fins. Havien aconseguit que petits robots que repetien gnòmon rere gnòmon les mateixes tasques casolanes es convertissin, de cop i volta, en la clau per aconseguir augmentar el nivell d'escuts d'una mina quasi instantàniament. I no era única tasca que feien: destruïen televots, comerciaven quasi infinitament... I tot això amb una tecnologia que no estava dissenyada per fer aquestes funcions. Però Zúrium fou diferent. D'allà nasqueren noves tecnologies. Tecnologies que han estat llargament criticades per els enemics dels curians. Els curians, evidentment, se'n reien i ho assignaven a l'enveja. La història ha acabat donant-lis la raó, ja que aquests enemics van fer servir la mateixa tecnòloga en quan la tingueren a l'abast. Atac-o-matic, Narritarri... són els sistemes zurians més famosos i més emprats en tot espai8. Però no són els únics.

En aquell temps es podia dir que Atridas i Genghis competien per veure qui treia la millor tecnòloga. Gnòmon rere gnòmon es jugaven a veure qui era capaç d'esgotar abans el comerç. Mentre Genghis adaptava el seu sistema ajudat per altres de bartisaris per eliminar els Nagasawoks Atridas millorava el seu Agammemnon per tal de que es convertís en la defensa i manteniment perfecta de qualsevol planeta. En poc temps Zúrium es convertí en el planeta de Nèmant amb més potencia al turbotec.

Ignuas estava davant de la mina d'Èlek. Èlek havia col·laborat amb Atridas en la majoria de projectes tecnològics que implicaven Agammemnon. Si Mavefi era part d'Agammemnon, Èlek ho sabria o en tindria alguna referència. Ignuas sabia com Èlek s'havia endut tot el material a Kriptó, on s'estava establint.

- No, no he sentit mai a parlar d'aquest nom.

- Segur? Ni de qualsevol cosa que se n'assembli? Atridas en deu haver canviat el nom. I segur que es una cosa essencial. Mira els mòduls més bàsics.

- Mòduls? Parles de mòduls pensant que saps què volen dir, quan estàs molt allunyada de la realitat.

>> Dividir en mòduls una cosa com Agammemnon no és tan fàcil com partir-la en petites parts. Cada mòdul ha de ser independent de la resta, funcionar sense saber ni conèixer cap dels altres. Així que Necromancer ha de saber com mantenir una mina al màxim de producció sense saber que Persa li ha donat els gurs que necessitava per fer-ho comerciant. O que Mart ha eliminat els traïdors del planeta abans. Ni Mart ha de saber com s'ho fa Ares per destruir televots.

>> Si aquesta desconeixença mútua és trenques tot podria fallar de cop. Imagina't que un d'ells fallés. La resta, al no dependre directament d'aquest, continuaria fent la seva feina independentment. Però si depenguessin els errors s'acumularien dels uns als altres i la petita fallada que teníem al principi és convertiria en un desastre de magnituds planetàries o qui sap si podria afectar a tot Nèmant.

>> No em creguis si no vols, però t'ho demostrare. Tu mateixa has utilitzat Ares alguna vegada. Destrueix televots quasi sense que te n'adonis, veritat? I necessita d'alguna altre cosa per funcionar? No. Doncs aquest és el mateix Ares que usa Agammemnon. Com Necromancer és podria fer servir independentment, o Atenea. La clau, és clar, està en Agammemnon. Com tot bon general és qui s'encarrega de coordinar tot l'exèrcit. És qui ha de saber compensar les parts que fallen amb les que van bé.

>> Jo he col·laborat en molts “Móduls”, però Agammemnon és tot d'Atridas. Si busques Mavefi déu ser allà dintre, i jo no t'hi puc dur.